Guilin, Kina: Kolla in drakens ryggrader

Vi dök upp i Guilin samt inspekterade till vårt trevliga, stora, rena utrymme på Hostel i Backstreet Youth. Idealisk borta började vi prata med personalen om att organisera en resa ut till drakens ryggradrassrasser, en syn utanför Guilin som har gjort detta område berömt. Därför hade inga andra turister prenumererat på den resa vi ville ha. Många människor följer ledaren i en guidad utflykt runt terrasserna där du får ut till olika synpunkter med den normala megafonen som sätter kinesisk utflyktguide. Vi försökte bara få en resa där uppe, vandra med några byar på terrasserna, inspektera själva utsiktspunkterna, samt sedan få en resa tillbaka till Guilin. Tack och lov var det onsdag, liksom onsdagen är “dumpling natt” på Backstreet Youth Hostel, så vi skulle ha gott om tid att chatta med andra backpackers samt träffas de 6 personer som behövs för att fylla resan.

lära sig exakt hur man gör dumplings

dumpling på vandrarhemmet
Dumpling Night är en framträdande aktivitet på många av Kinas finaste vandrarhem såväl som pensionat. Det här är den allra första gången vi hade turen att dyka upp på dumplingskvällen såväl som vi snabbt förstod varför att rulla ut deg, fyllningsrullar såväl som att tugga ner, har slutat vara en så framträdande idé. Vi gillade det. Det gav alla i vandrarhemmet en möjlighet att länka såväl som byter resor, det gav oss också alla en möjlighet att prata med den kinesiska personalen på vandrarhemmet, som alla tycktes gilla dumpling natt lika mycket som vi gjorde. Vi måste ha gjort cirka 200 dumplings såväl som efter att personalen ångade dem, alla åt oss alla runt ett enormt bord samt organiserat vår resa för nästa dag. Vi slutade med att få en ganska bra grupp tillsammans såväl som vi fattade ett beslut att lämna nästa morgon klockan 8.

Vi njuter av den färdiga produkten med alla
Vi vaknade till spetsen av regnfall på tenntaken utanför. Vi tittade utanför för att se en dimmig, tjock dimma som omsluter staden, men vi alla berättade för oss själva att den skulle försvinna när vi kom högre in i bergen och bättre för risterrasserna. Vi alla staplade in i den lilla skåpbilen, 2 kanadensare (USA), 2 amerikaner, 2 italienare, 2 slovenier, 1 österrikiska samt 1 kinesisk kille, Phoenix, som fattade ett beslut att ta det på sig att vara vår utflyktguide, Även om vi organiserade denna resa för att förhindra utflyktguider. Hur som helst, när vi dök upp i toppen strömmade regnet ner såväl som våra möjligheter att till och med se en lapp ris såg svår ut. Jag förstår att det verkar som om vi har haft en hel del dåligt vädertillstånd på sistone, liksom vi har, men i vår turs försvar ser drakens ryggrad mycket regn årligen så att vår ankomst var inte riktigt dålig tid . Trots en dimma som hindrade oss från att se 10 meter framför oss, gick vi av på Pigan Village. Vägen till Daxai stängdes på grund av landglas så vi kunde inte gå till den mest populära utsiktspunkten, men vi fick höra att Pigan var lika bra, även om du kan se på det här fotot var utsikten mindre än mindre än Utmärkt vid tiden för vår ankomst.

Haha, utmärkt bakgrund!
Phoenix tog snabbt kontroll, orolig att om människor inte reser i förpackningar så kan någon avvilja och bli skadad. Kineserna kan bara inte förstå en värld där människor reser självständigt. Han ledde oss lika mycket som den bästa utsiktspunkten där vi belönades med mycket tätare dimma. Lite tömd, alla av oss satt på caféet och tyckte om lite frukost som vi hade packat för vår vandring, som helt klart inte skulle inträffa idag. Regnet hälldes ner i ett par timmar, men i en gång skulle dimman dela något så bra som vi kanske ser cirka 10 kvadratmeter ris så att vi alla rusade över för att titta så bra som en dålig bild innan återvänder till det torra caféet. Drakens ryggrader är ungefär som de terrasser som vi indikerade att se i Banaue, Filippinerna. Stora feats av mänsklig teknik som ristades ut från bergsidor otaliga år tillbaka samt utnyttjade för samlingen av Kinas mycket värdefulla spannmål, ris. Vi har sett massor av bilder på detta område såväl som vi var väldigt extatiska att se dem med våra egna ögon, särskilt efter att ha saknat Banaue på grund av vädret.

Detta var tänkt att vara en av de allra bästa synpunkterna! helt täckt av dimma under början av vandringen

Denna åsikt blir mycket bättre nu

terrasserna börjar visasig själva
Tja, tålamod lönade oss, vi hängde ut i toppen i cirka 3 timmar när dimmagudarna slutligen applåderade vår uthållighet och delade dimman för att säkerställa att vi kunde se vilken otrolig utsikt vi hade saknat. Dessa terrasser ökar så mycket som 1000 m och är verkligen häpnadsväckande. bländande reflektion skenade från glaset lugna vattnet som slogs samman i deras skedformade design. En syn som är väl värt att vänta. Medan dimman lyftte alla tog så massor av bilder som sin slutartid skulle göra det möjligt för dem, angelägen om att den förblindande dimman skulle återvända. Efter att vi alla var nöjda med att vi hade bilderna vi hade rest här för, staplade vi tillbaka in i bussen och gick ut till middag. Vår självutnämnda guide, Phoenix, skänkte våra livsmedelsorder aggressivt till personalen på restaurangen, liksom snart vi hade ett bord fullt av välsmakande kinesisk mat eller “mat” som det förstås i Kina. Vi alla bytte resor och Phoenix lärde oss lite om kinesisk kultur. Sammantaget var det bra, när väderförhållandet var dåligt var verksamheten utmärkt såväl som när solen kom ut var utsikten sensationell. Drakens ryggraden bodde absolut lika mycket som hype och måste vara på allas Kina -resplan.

En bästa utsikt över rissrasserna

Ristrasser som snakar ner dalen

Fantastiska riserrasser

oss vid en av utkik punkterna

Denna katt skulle inte lämna hans publicering bredvid sniglarna såväl som ägg tillagas

byhem

Lokal bydam som gör lite vävning

Village Lady som lagar standard ris som är lindade i blad

Tempel tändes på natten på sjön i Guilin

Färska heta chilis som hackas upp
Som det här inlägget? Klara det!

Friskrivningsklausul: Goats on the Road är en Amazon -partner och likaså en ansluten till vissa andra återförsäljare. Detta indikerar att vi gör provisioner om du klickar på länkar på vår blogg och köp från dessa återförsäljare.